Djeca se rađaju s temeljnim slobodama i pravima koja pripadaju svim ljudskim bićima.
No, s obzirom na tjelesnu i psihičku nezrelost nameće se potreba isticanja posebnih prava djeteta na zaštitu koja proizlaze upravo iz te činjenice. Upravo je to osnovno polazište Konvencije o pravima djeteta. Konvencija o pravima djeteta sadrži univerzalne standarde koje država stranka Konvencije (tj. koja ju je potpisala i ratificirala) mora jamčiti svakom djetetu. U Konvenciji se govori, prije svega, o obvezama odraslih u odnosu prema djetetu kao i o obvezama brojnih društvenih čimbenika u cilju zaštite interesa djeteta. To je prvi dokument u kojemu se djetetu pristupa kao subjektu s pravima, a ne samo kao osobi koja treba posebnu zaštitu.Posljednjih godina sve glasnije se govori o dječjim pravima. Njime se želi senzibilizirati javno mnijenje i ustanove za potrebnu zaštitu maloljetnika od zloupotrebe, nasilja i raznih oblika diskriminacije.
Osim prava, djeca imaju odgovornosti i obaveze na koje su ih odrasli dužni uputiti.
Imajući to u vidu Međunarodni dan dječjih prava prikladno je obilježen i u našoj školi. Za realizaciju ovih aktivnosti su zadužene Mehanović Adila i Šahdanović Melisa.
Pedagogica škole Šahdanović Melisa je pripremila je i vodila sa nastavnicima Beširović Avdo, Zehrija Tokić i Halilović Nijaz prezentaciju o dječijim pravima nakon koje su uslijedile radionice za učenike IX-a i IX- b razreda.
Razgovarali smo o pravima i obavezama koje imamo i na koji način možemo svojim djelovanjem doprinijeti međusobnom poštovanju i uvažavanju. Nastavnica razredne nastave, Mehanović Adila je sa svojim učenicima II-a realizovala likovnu radionicu na kojoj su učenici imali prilike da odaberu po jedno dječije pravo i oslikaju ga. Tako su se kistom i bojom uključili u obilježavanje Međunarodnog dana dječjih prava koji se u cijelome se svijetu obilježava. Nakon radionice upriličena je i izložba radova u holu škole.